מועצה מקומית גדרה

מהפך היסטורי:

14/03/2018
מהפך היסטורי:
מהפך היסטורי:
המוזיאון לתולדות הבילויים וגדרה התחדש ופותח את שעריו 

שנתיים של שיפוץ, יצירת תכנים והשקעה של מיליונים הובילו ליצירת מוזיאון מרהיב המספר את ההיסטוריה של המושבה מאז הקמתה בשנת 1884. הוא ייחנך ביום חמישי הקרוב (22.3) בטקס במעמד שר המורשת, זאב אלקין, ראש המועצה, נבחרי ציבור ותושבים. 


מוזיאון גדרה לתולדות הבילויים פותח את שעריו מחדש לאחר שנתיים שבהן עבר שדרוג מאסיבי ותכניו, כמו מראהו, התעדכנו.

מוזיאון גדרה הוא חלון הראווה של היישוב וסמל המושבה. לצדו אפשר לראות את העבודות ברחוב הבילויים הוותיק, שעובד שדרוג משמעותי, ובהמשך הרחוב את בית הכנסת הוותיק ישורון שחגג השנה 100 שנה, גינת רחל ובית מינץ, שכולם עברו שימור. 

כעת נפתח מחדש המוזיאון, לאחר שנתיים של עבודה מקצועית ומאומצת, שבמהלכה עבר מהפך שופץ, שודרג והתצוגות והתכנים שבו התחדשו והתעדכנו. התצוגה החדשה משלבת בין מוצגים היסטוריים מרתקים, אוסף נוסטלגי, מדיה וסאונד;  מיצג ייחודי, המבוסס על צלליות ואנימציית תלת-ממד, מספר בצורה חווייתית את קורותיהם של הביל"ויים; שולחנות מציאות מדומה (Augmented Reality) ממחישים את חיי הביל"ויים בגדרה עם הקמתה בשנת 1884; שולחן חקר מזמין אתכם לנגוע, להפעיל ולפענח ועוד.

המוזיאון משמר את ההיסטוריה של מדינת ישראל וההיסטוריה המקומית, ומחנך לציונות ואהבת הארץ, ששורשיה נעוצים עמוק ב-134 שנותיה של המושבה. היסטוריה השמורה לעד בבית מינץ, המספר את סיפור הקמתן של המושבות בארץ ישראל, תנועת ביל"ו, הציונות המעשית ותולדותיה של המדינה. הוא שוכן במבנה היסטורי מרהיב ביופיו, שהוקם על ידי ד"ר משה מינץ בשנת 1924. חלק מהמבנה שימש כדירה עבור ד"ר מינץ וחלקו האחר שימש כבית עם - מרכז תרבות למושבה. לאחר מותו של מינץ המשיך הבית לתפקד כמבנה ציבור ובשנת 1985 הפך למוזיאון. 

הציבור מוזמן לטקס.