מועצה מקומית גדרה

שבוע בטיחות בדרכים בגדרה

15/11/2018
שבוע בטיחות בדרכים בגדרה

שבוע בטיחות בדרכים צוין בגדרה

התקיימו פעילויות הסברה מגוונות להטמעת חשיבות נושא הבטיחות בדרכים במוסדות השונים במועצה לכל קבוצות הגלאים

המועצה המקומית גדרה פועלת להסברה ולהטמעת חשיבות נושא הבטיחות בדרכים לאורך כל השנה ולכלל קבוצות הגיל החל מהגיל הרך ועד לגיל הזהב. החודש התקיים שבוע הבטיחות בדרכים ובגדרה התקיימה עשייה רבה סביב הטמעת הנושא.

בגני הילדים, כבר מתחילת שנת הלימודים, נכנס משק שיטור לכל גן וגן עם ערכה של בטיחות בדרכים, אשר מציב תמרורים ומעברי חציה ומבצע סימולציה על מעבר חציה וחגורת בטיחות. בנוסף, רכזות הבטיחות בדרכים בכל בתי הספר היסודיים פעלו על פי תכנית מובנית בנושא בטיחות בדרכים וכך, כל תלמידי כיתות א' עד ו' עברו הסברה בנושאי מעברי חציה, חגורת בטיחות ועוד.

כמו כן, בבתי הספר היסודיים התקיים פרויקט ע"ש גיא נזירי, פרויקט ייחודי לתלמידי כיתות ה'-ו' שהטמיע את תחום הבטיחות בדרכים באמצעות יצירה, חשיבה ויוזמה של התלמידים. במסגרת הפרויקט, תלמידי כיתות ה'-ו' מכל בתי הספר היסודיים ציירו ויצרו מיצגים בנושא בטיחות בדרכים בדגש על היסח הדעת. לאחר סיום הכנת הציורים והמיצגים, תלמידי בית הספר בעצמם יבחרו את הציורים והמיזמים האהובים עליהם, כשמשקלם של קולות התלמידים הוא 50%. לאחר מכן, הציורים והמיזמים יעמדו בפני וועדה המורכבת מנשיאת רוטרי, גילה נזירי, מנהלת בטיחות בדרכים יישובית, גלית דניאל, נציג מבית הספר ונציגות הורית אשר יבחרו מבין היצירות את הציורים והמיצגים הראויים ביותר בעיניהם, כאשר משקלה של הוועדה הוא גם 50%. לאחר שקלול הקולות יבחרו מכל בית ספר שלושה ציורים ומיצג אחד שיעלו לגמר היישובי. כל התלמידים שהציגו את יצירותיהם לראווה יקבל תעודת הערכה והשתתפות. תלמידים אשר יצירותיהם עלו לגמר יקבלו ספל שהתוצר מוטבע עליו. 

לקראת סוף נובמבר, ביום שני, 26 בנובמבר 2018, יתקיים אירוע הבטיחות בדרכים המרכזי במעמד ראש המועצה יואל גמליאל, נשיאת רוטרי גילה נזירי, מנהל הבטיחות בדרכים האזורי אבי שמר ומנהלת בטיחות בדרכים היישובית, גלית דניאל. בטקס זה תבחר היצירה הזוכה כאשר הזוכה המאושר/ת יזכה באופניים וקסדה. בערב זה תופיע להקת תיכון דרכא בגין עם שירי בטיחות בדרכים ותוצג תערוכת הציורים הזוכה מכל בית ספר.

יש לציין כי הסברת בטיחות בדרכים מתקיימת גם בתיכונים עם קיומה של התכנית "כושר רגשי" המיועדת לתלמידי תיכון בכיתות י"א-י"ב בנושא נהיגה תחת שכרות, היסח דעת ואופניים חשמליים. לכל שכבת גיל מתקיימת סדנה משעות הבוקר ועד סיום יום הלימודים.
ההסברה מתקיימת לאורך כל השנה גם בקרב גיל הזהב עם הגעתם של מרצים להסברה שוטפת. מעבר לכך, לרגל חודש הבטיחות בדרכים התקיים מופע לגיל הזהב בנושא בטיחות בדרכים כשהדגש הוא על מעבר בטוח, רכיבה על קולנועית ומופע שירה.

מנהלת מחלקת תכניות מניעה ומנהלת בטיחות בדרכים היישובית, גלית דניאל, ציינה כי המועצה המקומית גדרה פועלת לאורך כל השנה בהטמעת תכניות הסברה בנושא בטיחות בדרכים לכל שכבות הגיל וזהו רק חלק ממערך הבטיחות בדרכים היישובי הכולל אף וועדת בטיחות בדרכים, סיורים, תמרור, תשתיות בטוחות ועוד.

ראש המועצה יואל גמליאל ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בהטמעת הבטיחות בדרכים בקרב ילדים ובוגרים "אני שמח לראות כי ילדינו מטמיעים את הנושא והופכים לשגרירים צעירים בתחום. אנו משקיעים רבות בנושא ונמשיך לפעול לקידום הבטיחות בדרכים ביישוב כולו. 

אני מודה לגלית דניאל, לאבי שמר, למנהלות בתי הספר ולצוות החינוכי, לרכזות הבטיחות בדרכים ולהורים השותפים העוסקים במלאכה לאורך כל השנה. תודה לנשיאת רוטרי גילה נזירי על שיתוף הפעולה בהובלת פרוייקט אמנות הבטיחות בדרכים. כמובן תודה לילדים שמשתפים פעולה ומשגררים את הנושא החשוב הזה".