מועצה מקומית גדרה

אכיפה מוגברת

26/06/2019
 אכיפה מוגברת

מבצע אכיפה מוגברת וקנסות גבוהים על אי איסוף צואת הכלבים בגדרה

המועצה המקומית גדרה ממשיכה להיאבק במפגע הסביבתי של צואת כלבים על המדרכות. כמה ישלמו מי שלא יקפידו על הכללים?
המועצה המקומית גדרה מעלה הילוך במאבק בצואת הכלבים ברחובות, והודיעה כי החל משבוע הבא תגביר את האכיפה באופן משמעותי: מי שייתפס עם כלבו מטיל גללי צואה במרחב הציבורי ייקנס ב-475 שקלים.

צואת הכלבים הפכה מזמן למכה באזורים עירוניים, ומי שסובלים אלו התושבים. במסגרת המאבק בתופעה המועצה המקומית גדרה פרסמה כי בשבוע הקרוב יחלו הפקחים העירוניים באכיפה מוגברת של אי איסוף צואת כלבים ברחבי המושבה גדרה. אלה שייתפסו כשאינם מנקים ואוספים אחרי כלביהם יוטל קנס בגובה של 475 שקלים על פי חוק העזר העירוני.

במהלך המבצע המדובר, יבוצעו סיורים משותפים של הפיקוח העירוני, יחד עם הווטרינרית של המועצה. הדגש בסיורים יינתן לאכיפה בנושא שוטטות וצואת כלבים וזאת בכדי למגר את התופעה הפוגעת באיכות החיים של כלל תושבי המושבה. בעלי כלבים שאינם אוספים את צואת כלבם מהמרחב הציבורי, לא רק שעוברים על החוק אלא גם יוצרים מפגע אסתטי ותברואתי, שמדיף ריח רע ומסכן את בריאות הציבור. 

הווטרינרית העירונית של גדרה, ד"ר שרון כהן בראשי: "צואת כלבים עלולה לגרום להחלקה ולהתרבות טפילים, תולעים וחיידקים מסוכנים, שגדלים בצואת הכלבים ועלולים לגרום למחלות בבני אדם או בבעלי חיים. בעלי הכלבים מחויבים לאסוף את צואת כלבם ולסלקה לפח אשפה, כשהיא ארוזה בשקית. מומלץ לטייל תמיד עם הכלב כאשר הוא קשור ברצועה, על מנת למנוע ממנו לאכול צואה, דשא, חיפושיות זבל או כל דבר אחר שעלול להזיק לבריאותו".

ראש המועצה, יואל גמליאל: "המועצה המקומית גדרה פועלת לשמירה על מושבה נקייה ומטופחת ובכלל זאת, מבצעת הסברה בשילוב של אכיפה על מנת למגר את התופעה האמורה על מנת לשמר את איכות החיים בגדרה לטובת כולנו."