מועצה מקומית גדרה

חולם להגיע אולימפיאדה

10/07/2019
חולם להגיע אולימפיאדה
עילאי מגדרה חולם להגיע אולימפיאדה
עילאי כהן בן 9.5 מגדרה זכה בפעם השניה ברציפות באליפות ישראל בהתעמלות. החלום הגדול של עילאי הוא לייצג את ישראל באולימפיאדה. בינתיים, הוא מתאמן ברצינות באולם האימונים לצד בכירי ענף ההתעמלות: אלכס שטילוב, אנדרי מדבדב וארטיום דולגופיאט. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, פגש את עילאי השבוע והעניק לו תעודת הוקרה.

תכירו את אלוף ישראל בהתעמלות מכשירים שנה שניה ברציפות: עילאי כהן בן 9.5 מגדרה. עילאי, שסיים בימים אלה את לימודיו בכיתה ד' בביה"ס "קשת" בגדרה,  קטף את התואר בקרב רב בתחרות שהתקיימה לאחרונה בהדר יוסף בת"א וכוללת שישה תחומים: התעמלות קרקע, מקבילים, מתח, קפיצות, טבעות וסוס סמוכות. "זה מרגש אותי כל פעם שאני מצליח לזכות", אמר השבוע.

את הקריירה שלו החל האלוף הצעיר לפני ארבע שנים, כאשר השתתף בחוג התעמלות משם התקדם לאימון מקצועי בת"א לאחר שעבר בחינות.

לפני שנתיים התארח עילאי בתכנית של אלי יצפאן, "הם גדולים", אז היה סגן אלוף הארץ בן שבע. שנה לאחר מכן זכה עילאי לראשונה באליפות (דרגה 3) וכעת, כאמור, קטף את האליפות בפעם השניה (דרגה 4).

עבור עילאי העיסוק בספורט אינו זר וגם בני משפחתו, אחיו ואחותו התאומים בגיל 13 והוריו עוסקים בספורט כתחביב, רכיבה על סוסים וכדורגל. עם זאת, הוא היחידי בבית שלקח את העניין ברצינות וכבר הגיע כבר להישגים והיד כמובן עוד נטויה.

"אנחנו אוהבים ספורט, כאורח חיים אבל הרמה שהגיע אליו זה היה מהר ויציב עוד כשהיה תינוק", סיפרה אימו, גלית. "כשעילאי היה קטן, הוא ראה את אחיו עושה עמידת ראש ומיד ניסה לעשות כמוהו".
התחביב של הילד שהפך למקצועי גם דורש מהמשפחה השקעה לא מבוטלת:  "זו המון השקעה סביב השעון, זה אומר לדאוג לתזונה, לאימונים, לשיעורים פרטיים. יש לנו שיתוף פעולה מביה"ס ומהמורה, מה שגם אפשר לו להשתתף בשבוע אימונים בקרואטיה. המוטו של עילאי: 'בעבודה קשה מגיעים להישגים'". 
כיום עילאי מתאמן בנבחרת ישראל לילדים של המאמן אילן גזית. 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, נפגש השבוע עם האלוף הצעיר והעניק לו תעודת הוקרה והערכה על הישגיו הספורטיביים.

בתעודת ההוקרה כתב ראש המועצה: "הוכחת שאתה מתעמל מהשורה הראשונה בעל יכולות גבוהות, נחוש, מתמיד ומסור. הפגנת רוח ספורטיבית ומקצועיות לאורך כל הדרך. אנו במושבה גדרה גאים בך על המעמד המכובד אליו הגעת ומאחלים לך בריאות איתנה ושפע שנים טובות. אני בטוח כי תגיע להישגים נוספים בעתיד".

יואל גמליאל: "פגשתי באלוף הצעיר והמקסים ובירכתי אותו. בעיני, מדובר ללא ספק בהישג משולש: גם הישג אישי של עילאי, גם כבוד למועצה המקומית גדרה וכמובן גאווה ישראלית. נמשיך לטפח את הספורט". 
גלית: "הילד היה 'בעננים'. ראש המועצה צפה בסרטונים שלו, הם דיברו על ביה"ס ועל ההישג הספורטיבי וראש המועצה הביע רצון לסייע".

אז מה החלום הגדול של עילאי? להתקדם ולהגיע לאולימפיאדה. גם עכשיו, כשכולם יצאו לחופש הגדול או שוהים ב"קייטנה של הקיץ", עילאי מעביר את יומו באולם הספורט לצד מושאי הערצתו: אלכס שטילוב, אנדרי מדבדב וארטיום דולגופיאט.

עילאי, מה תרצה לומר לילדים בגילך?
"אם יש משהו שאתם אוהבים, תשקיעו ותתמידו בו, ככה מצליחים בהתעמלות, בכדורגל ובכל מה שתבחרו".