מועצה מקומית גדרה

שומרים על אופיו של רחוב הבילויים

10/07/2019
שומרים על אופיו של רחוב הבילויים

המועצה המקומית גדרה ובעלי העסקים שומרים על אופיו של רחוב הבילויים

במועצה המקומית גדרה החליטו לשמר את אופיו הייחודי של רחוב "הבילויים" יחד עם בעלי העסקים שם באמצעות הנחיות השומרות על אחידות. "באמצעות שיתוף הפעולה של בעלי העסקים נשמר את ייחודיותו של הרחוב ונהפוך אותו לפנינה תיירותית מובילה", אמר ראש המועצה יואל גמליאל

רחוב הבילויים בגדרה הוא רחוב הדגל המסמל את ראשיתה של התיישבות בארץ ישראל בכלל ואת ייסודה של המושבה בפרט. ברחוב זה וסביבתו נמצאים אתרים היסטוריים בעלי משמעות ייחודית אותם המועצה משמרת ומטפחת.

הרחוב הוותיק זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת עם שימור אתרי מורשת, פיתוח הרחוב הכולל להחלפת תשתיות, שיבוץ אבנים מיוחדות לשימור הרחוב, תאורה, שילוט, מוזיאון פתוח, מדרכות חדשות ועוד.

כצעד משלים לשימור הרחוב וכחלק מקידום העסקים המודרניים ברחוב ההיסטורי, לאחרונה יצאה חוברת הנחיות לבעלי העסקים במטרה לשמר יחד את אופיו הייחודי של הרחוב. ההנחיות נוגעות לניראות בתי העסק בהיבט של ריהוט חוץ, הצבת כיסאות ושולחנות, גודל שמשיות, הוראות בדבר הצבת דוכני מכירה ניידים, כללים להוספת תאורה לבית העסק ומעקות בטיחות.

בנוסף, על כל בעל עסק לדאוג לשילוט על פי מפרט השילוט שנקבע לרחוב הבילויים. תקופת המעבר להתקנת שילוט התואם להנחיות נקבעה לשנה, עד יוני 2020, כאשר לאחריה תחל המועצה הצבת שלטים שאינם תואמים את הדרישות.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "איכות חיים במושבה מתבטאת גם בשמירה על הצביון הייחודי וההיסטורי של הרחוב המפורסם שמתפתח ופורח. בעזרת שפה אחידה של עיצוב ובשיתוף פעולה עם בעלי העסקים, נהפוך את הרחוב לפנינה תיירותית מובילה".