מועצה מקומית גדרה

"סורגים קהילה"

05/09/2019
"סורגים קהילה"
משהו חדש נרקם בגדרה: 

"סורגים קהילה"


*בימים אלה יוצא לדרך מיזם חברתי חדש בגדרה בשם "סורגים קהילה", תוצאה של שיתוף פעולה בין חברת המועצה, גב' ענת טל, מרכז אופק וחגית אמסלם מנהלת מחלקת קהילה, ילדים ונוער ומנהלת המתנ"ס ליאת והב בן גל. המטרה: לסרוג כובעים, שמיכות ועוד עבור ארגונים שונים בקהילה. ראש המועצה, יואל גמליאל: "איכות חיים בקהילה מושתתת גם על העמקת הקשר הבין אישי בין התושבים וגם ביצירת תכנים משותפים. כאשר מעורבת בכך פעילות חברתית, הרי שהרווח מכך הוא כפול, גם למשתתפים וגם לקהילה המשפחתית שלנו במושבה"


בימים אלה יוצא לדרך מיזם חברתי חדש בגדרה בשם "סורגים קהילה", תוצאה של שיתוף פעולה בין חברת המועצה, גב' ענת טל, מרכז אופק וחגית אמסלם מנהלת מחלקת קהילה, ילדים ונוער ומנהלת המתנ"ס ליאת והב בן-גל. המועצה המקומית גדרה תקצבה את המיזם ואף נאספו כספי תורמים לקידום הרעיון.

ראשיתו של המיזם הוא בבריטניה, כאשר המטרה שם היתה ליצור חיבור קהילתי באמצעות קבוצות סריגה ותהווה כתמיכה נפשית. המיזם בישראל נקרא "סורגות קהילה", אך חברת המועצה ענת טל החליטה להביא את המיזם לגדרה ולפנות לכל המגדרים, ללא הבדל דת גזע ומין ולכן קראה לו "סורגים קהילה". 

חברת המועצה ענת טל: "המטרה היא ליצור קהילה שסורגת, מעין היתוך בין צעירים, מבוגרים וכל שכבות הגיל וכך יוכלו לתרום לחברה ולארגונים שונים".

מדובר בפעילות קהילתית משותפת ומיועדת לכל מי שרוצה, לא משנה הגיל, לא משנה המין ולא משנה אם את או אתה יודעים או יודעות לסרוג. במסגרת מפגשי הקבוצה המשתתפים ייפגשו ויסרגו שמיכות, כובעים וכדומה ואלה יועברו כתרומה לארגונים שונים. הפרויקטים הראשונים יהיו לסרוג כוכבים עבור חיילים במסגרת האגודה למען החייל ולסרוג שמיכות לחורף עבור תינוקות במסגרת ארגון אמהות מלוות אמהות התומכות בהן לאחר לידה.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "אני מברך על המיזם וסבור שאיכות חיים בקהילה מושתת גם על העמקת הקשר הבין אישי בין התושבים וביצירת תכנים משותפים. כאשר מעורבת בכך פעילות חברתית, הרי שהרווח הוא כפול: גם למשתתפים וגם לקהילה המשפחתית שלנו בגדרה".

המועצה המקומית גדרה קוראת לכן ולכם להצטרף ללא עלות כספית ליהנות מפעילות חברתית משותפת ולעשות טוב לקהילה. ניתן לפנות אל מרכז אופק בטלפון 08-8594555.