מועצה מקומית גדרה

חדש בגדרה: שני קבלני גינון יטפלו בכאלף דונם

18/11/2019
חדש בגדרה: שני קבלני גינון יטפלו בכאלף דונם

חדש בגדרה: שני קבלני גינון יטפלו בכאלף דונם 

שני קבלני גינון חדשים ייכנסו לעבודה במושבה החל מהאחד בנובמבר 2019. לראשונה, תחולק המושבה לשני אזורי גינון כולל טיפול בשטחי בור. אחרי החגים יישתלו בגדרה 50 אלף פרחים עונתיים. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "טיפוח הסביבה והגינון הוא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים שמאפיינת את הפנינה של השפלה"

המועצה המקומית גדרה פרסמה לפני מספר חודשים מכרז גינון באמצעות החברה למשק וכלכלה (משכ"ל) על מנת לגייס לשורותיה שני קבלני גינון. המכרז התפרסם לקראת סיום העסקתו של קבלן הגינון הנוכחי מתוך כוונה להגביר את עבודות הגינון במושבה ולדאוג לנושאים שלא טופלו עד אז במחלקת הגינון. השבוע נמסר מאגף שפ"ע בגדרה כי נבחרו שני קבלנים שייכנסו לתפקיד החל מאחד בנובמבר השנה. שני הקבלנים שנבחרו יהיו אחראיים על הגינון לפי חלוקה וכן, על שטחי הבור והשטחים הפתוחים, שהיו בעבר באחריות אגף אחר. 

נכון להיום, החלה גדרה בביצוע סקר גינון כדי למפות ולהכין תכנית עבודה סדורה לביצוע. אופן העבודה כולל טיפול בכאלף דונם לפחות ברחבי המושבה: 260 דונם של עשביה, שיחים וגינון: 150 דונם של חורשות הדורשות טיפוח ועוד 150 דונם שטחי בור. מעבר לזה, יטופלו גם 60 גני ילדים ומוסדות ציבור במושבה. 

בתוך כך, ובהמשך לטיפוח חזות המושבה, לאחר החגים יישתלו במושבה 50 אלף פרחים עונתיים ולפי שעה מכינים את הקרקע לכך. מעבר לזה, יינטעו גם עצים חדשים בשכונות החדשות ולמעשה כל פרויקט נדל"ני ילווה בנטיעות ובשטח ירוק.

סגן ראש המועצה, ממונה על אגף שפ"ע, עו"ד יקותיאל תנעמי "אני רוצה להודות לראש המועצה יואל גמליאל שקידם את התכנית למען העלאת רמת הנראות במושבה שלנו. לטובת העניין, אני קורא מכאן לתושבים היקרים שלנו: בואו תהיו שותפים לטיפוח והנראות הסביבתית ולהקפיד על גיזום השיחים אחת לשבועיים, כך ששטחי ציבורי יהיו פנויים ונקיים למעבר הולכי רגל. בכוונת המועצה לאכוף את הנושא לרווחת תושבי גדרה ועם הפנים לתושב. זה המקום להודות לקבלן היוצא על עבודתו במושבה" 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "איכות חיים נמדדת גם באיכות הסביבה, הנראות שלה וטיפוחה. יחד איתכם, תושבים יקרים נשמור על מושבה נקייה ומטופחת" ועוד הוסיף: "שני קבלני הגינון שנבחרו בשעה טובה בשילוב תכנית סדורה ומפורטת יתנו מענה מיטבי לנושא הגינון ונקיון המושבה. תודה לכל העוסקים במלאכה."