מועצה מקומית גדרה

מהפיכת האנרגיה הירוקה

11/12/2019
מהפיכת האנרגיה הירוקה
מהפיכת האנרגיה הירוקה בגדרה ממשיכה

גדרה מושבה ירוקה ומטעינה


בימים אלה אישרה המועצה את הקמתן של שמונה עמדות טעינה חשמליות לרכבים שישמשו את הציבור הרחב.  ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "גדרה מובילה באיכות חיים, בקידום הפעילות הספורטיבית וגם בנושא הקיימות. מתן שירות מיטבי לתושב יינתן גם באמצעות עמדות הטעינה החשמליות, שיפחיתו את זיהום האוויר ויעמידו את המושבה בשורה אחת עם רשויות המיישמות אנרגיה ירוקה בתחבורה הפרטית לקראת 2030"

המועצה המקומית גדרה, שמציינת בימים אלה 135 שנה להקמתה על ידי הבילויים, ניגשה לאחרונה למכרז של משרד האנרגיה לטובת הקמת נקודות טעינה של מכוניות חשמליות. במסגרת זו, לאחר שאישרה את התכנית הכולל תמיכה מהמדינה, יוקצו לטובת המיזם 60 אלף שקלים (370 אש"ח ממשרד האנרגיה והיתר מקרנות הרשות).

כחלק מהדוגמא האישית וקידום הקיימות, עברה לאחרונה המועצה המקומית גדרה התייעלות ומשמשת דוגמא אישית כאשר 80 אחוז מהרכבים שברשותה הם היברידיים, כלומר 12 מתוך 15 רכבים. שלושה רכבים שאינם היברידיים הם מסחריים (טנדרים). בדרך זו, אמר ראש המועצה יואל גמליאל, גדרה מטמיעה את נושא הקיימות בפן נוסף ומעודדת שמירה על הסביבה.

לפי התכנית, יוקמו בגדרה שמונה עמדות טעינה חשמליות, כאשר שבע עמדות יוקצו לטובת הציבור. בעמדות אלה ניתן יהיה להטעין את המכונית בטווח שבין שעתיים וחצי עד ארבע שעות ל-80 אחוז טעינה (הספק של כ-300 ק"מ).

עמדה אחת תהיה אולטרא מהירה ותאפשר טעינה בת 25 דקות בלבד עם הספק זהה (80%). עמדה זו תהיה יקרה יותר ותוקם ברחבה האחורית בחניה של המועצה. עמדה אחת מהשמונה תוקצה לטובת צרכיה התפעוליים של המועצה.


נכון להיום, המדינה מקדמת, בשיתוף מדינות האו.אי.סי.די את הרעיון שעד 2030 יעברו למכור רכבים חשמליים. כחלק מהתמודדות מול האתגר, גדרה נערכת כבר היום לבניית תשתית מתאימה. בשלב זה נמצאת גדרה בהכנת המכרז כאשר בשנה וחצי הקרובות יותקנו העמדות החשמליות הראשונות. יהודה שמג'ה, מנהל אגף תפעול במועצה המקומית גדרה, משתתף גם בפורום הארצי של רשויות ומועצות שנמצאות בשלב ההקמה. 

יהודה, כיצד שימוש ברכב היברידי מסייע לסביבה ?

"נסיעה ברכב לא מזהם תגרום לפחות גזי חממה, פחות פליטות מזיקות לאוזון באמצעות שריפת דלק ובנזין, הרכב ההיברידי גם אינו מפיק רעשים ובנוסף- הנצילות האנרגטית שלו גבוהה מאוד ובפחות אנרגיה. המגמה העולמית, של שימוש רב יותר ברכבים חשמליים, נראית חיובית מאוד וזה ישפר את איכות החיים בישובים הקטנים והערים הגדולות". 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "גדרה מובילה באיכות חיים, בקידום הפעילות הספורטיבית וגם בנושא הקיימות. מתן שירות מיטבי לתושב יינתן גם באמצעות עמדות הטעינה החשמליות, אשר יפחיתו את זיהום האוויר ויעמידו את המושבה בשורה אחת עם רשויות המיישמות אנרגיה ירוקה בתחבורה הפרטית לקראת 2030".