מועצה מקומית גדרה

שבוע אינטרנט בטוח בגדרה

11/02/2020
שבוע אינטרנט בטוח בגדרה

שבוע אינטרנט בטוח בגדרה
"מעורבות הורים תפחית את הפגיעה בילדים דרך הרשתות החברתיות"

בשבוע הבא יתקיים ברחבי הארץ שבוע המודעות ל"גלישה בטוחה ברשת". תלמידי המועצה המקומית גדרה, שעוברים לאורך השנה פעילויות בנושא על ידי המש"ק הקהילתי ומחלקת מניעת התנהגויות בסיכון, יציינו את שבוע זה כאירוע שיא. 

הרשתות החברתיות הפכו לכלי התקשורת הנפוץ בין ילדים, נוער וכמובן מבוגרים. עם זאת, דומה כי בחלוף הזמן גוברת המודעות לרעה החולה ולתופעות השליליות שהטכנולוגיה מביאה עמה ומוצאת ביטוי בבריונות, באיומים, בחרם ועוד.

התכנית למודעות לגלישה בטוחה ברשתות החברתיות משולב במסגרת החינוכית של רשויות רבות בארץ וגם בגדרה. גלית דניאל, מנהלת המחלקה למניעת התנהגויות בסיכון והסברה מציינת כי הפעילות ברשת תפסה בשנה החולפת עדיפות גבוהה בהעברת תכנים של מניעה בבתי הספר, החל מכיתה א' ועד כיתה י"ב ובהובלת המשרד לביטחון פנים והיחידה בגדרה.
במסגרת הפעילות להעלאת המודעות לגלישה בטוחה בבתי הספר היסודיים, המש"ק של גדרה, אודי סילוואן, עובר בכל כיתה ומעביר את המסר על הדברים הטובים של שיתוף ברשת ומצד שני, על הסכנות הקיימות ברשת.
בכיתות הגבוהות יותר, בין כיתה ה' ועד י"ב, התלמידים משתתפים בסדנאות המועברות על ידי אנשי מקצוע. בנוסף, תלמידי כיתות ט' עד י"ב צופים בהצגות בנושא זה לאורך השנה. לעשיה שותפה גם מחלקת הנוער בהובלת חגית אמסלם והרכז בגדרה, איליה שמוליק. לדברי גלית, גדרה לוקחת אחריות על הנושא במלוא תשומת הלב והעבודה מתנהלת מול היועצות ומנהלות ביה"ס ואף מתקיימות הרצאות פרטניות בעניין.

מעבר לכך, המועצה המקומית גדרה פתחה קבוצות להורים שניתן להצטרף אליהן בפניה למזכירות בית הספר.

חשוב לציין כי המשטרה והמשרד לביטחון פנים הקימו מערך להגנה על הילדים והנוער מפני תופעות אלה וניתן לפנות בטלפון למוקד הייעודי במספר 105. על פי נתוני מוקד 105, במהלך  השנה האחרונה 353 הורים פנו למוקד חירום 105 בנושא אלימות כלפי ילדיהם, 282 פניות נעשו מצד נערים וילדים שנפגעו ישירות ועוד 219 פניות הגיעו למוקד החירום דרך בתי הספר, חבר של הנפגע ועוד. העבירות הנפוצות ברשת הן עבירות מין ברשת, שידול והטרדת קטינים ובריונות והצקות. 

למניעת ולהתמודדות עם הסכנות ברשת ניתן להיעזר בטיפים הבאים:
•      לבחור מבוגר משמעותי ולדווח לו, אפשר לפנות להורים, ליועצת או לנציגי המחלקה.
•      חבר שיודע על מקרה- לדווח מיד! הדיווח שלו יכול להציל חיים ולמנוע סכנות ופגיעה בילדים נוספים.
•      אם אתם חברים בקבוצת וואטספ ומזהים עליהום על אחד הילדים- לא לפחד ולומר ששפה כזו לא ראויה בקבוצה. ברגע שאתה יוצא מהקבוצה, אתה שותף פסיבי לפגיעה באותו ילד/ה. חשוב להישאר בקבוצה ולדווח להורים. ככה התוקף יבין שאין לו כוח.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל:
"המועצה המקומית גדרה פועלת באופן שוטף למניעת אלימות בכלל ואלימות ברשת בפרט באמצעות מערכת החינוך, מחלקת תכניות מניעה ומחלקת קהילה, ילדים ונוער. במקביל לכך, אני פונה לכל אחת ואחד מכם לקחת חלק במאמץ המשותף לחינוך לגלישה נבונה ובטוחה אשר מתחיל קודם כל כדוגמה שלנו, ההורים".

לשימושכם, טלפון חירום בנושא בריונות ופגיעה ברשת החברתית- טלפנו 105