מועצה מקומית גדרה

החוברת לתושב

21/01/2021
החוברת לתושב

המועצה המקומית גדרה פרסמה את החוברת לתושב


בימים אלה מקבלים תושבי גדרה את החוברת לתושב המסכמת את פעילות המועצה המקומית גדרה לשנת 2020 והתכניות ל-2021

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "על אף האתגרים איתם התמודדנו בשנה האחרונה, העשייה המשיכה במלוא המרץ"

במהלך 2020, שהתאפיינה בעיקר בהתמודדות עם משבר הקורונה, המשיכה המועצה המקומית לקדם מהלכים מתוכננים משמעותיים ובהם: פתיחתו של התיכון החדש למדעי הרפואה, החינוך הגופני והתקשורת שנפתח בספטמבר האחרון, חנוכתו של מרכז הצעירים Young גדרה במהלך הקיץ, עבודות פיתוח ברחוב פינס בקטע ויצמן-פיינברג, הקמתו של המרכז הרב תכליתי להתעמלות ולמחול, הכשרת חניונים לרווחת תושבי גדרה ביצחק רבין, פינס ורשפים, ועוד.

עוד מפרטת החוברת לתושב על העשייה של המועצה בראשות יואל גמליאל במהלך תקופת הקורונה בתחומי ההסברה עם הקמתן של עמדות הסברה ברחבי המושבה, פרסום תמונת מצב יומית על מדדי התחלואה והקמפיינים להתמודדות עם הנושא. בתחום האכיפה תגברה המועצה את המשמר האזרחי, הניידות והפיקוח. בתחומי הסיוע וגיל הזהב - עם קו חם רגשי לתושבים וותיקים, חלוקת סלי מזון ופרויקט "מחשב לכל ילד" אליו צורפו השנה עשרות מחשבים לטובת למידה מרחוק לתלמידים שידם אינה משגת. כמו כן, מפרטת החוברת על הנעשה במערך הבריאות עם הקמת מתחמי בדיקת קורונה, חקירות אפידמיולוגיות, פתיחת שמרטפיות עבור ילדי אנשי צוותי הרפואה הפועלים במושבה והכוונה למבודדים ומאומתים. בתחום העסקים, פתחה המועצה המקומית פורטל מקומי והובילה קמפיין לעידוד רכישה מעסקים בגדרה לצד קורסים מקוונים ותדרוכים לבעלי עסקים. בתחום החינוך, בנוסף לפרויקט "מחשב לכל ילד", שלחה המועצה מארזים לכל ילדים הגנים והובילה שמירה על קשר רציף בין צוותי החינוך והמנהלים לתלמידים. 

בחוברת החדשה מסופר על ההישג האדיר לחינוך במושבה עם 97% זכאות לבגרות במהלך שנת תש"פ בקרב תלמידי התיכון במושבה, זאת לצד פירוט אודות הפעילות שאפיינה 50 גני ילדים, 9 בתי ספר יסודיים ו-5 התיכונים במושבה. בין היתר, גויסו תקציבים לטובת רכישת מחשבים, שופרו תשתיות הלמידה מרחוק בבתי הספר, הושאלו מחשבים לטובת למידה מקוונת, בוצעו התערבויות פסיכולוגיות והרצאות זום עם קבוצות הורים, ניתן מענה רצוף לתלמידי החינוך המיוחד לאורך כל התקופה, שולבו עוזרי הוראה והותקנו אמצעי חיטוי והיגיינה לכל מוסדות החינוך. במהלך 2021, מתכננת המועצה להמשיך לבנות את השלבים הבאים בתיכון החדש, העברת התיכון החדש לרשת "דרכא", המשך יישום תכנית העבודה המשותפת למועצה ולמשרד החינוך המותאמת לתקופת הקורונה, המשך הנגשת מוסדות חינוך והמשך שיפור תשתיות הלמידה מרחוק.

עוד בשנת 2020, ילדי הגיל הרך זכו למחווה מרגשת של מחלקת גני הילדים בשיתוף צוותי הגנים עם ערכות העשרה ולמידה לתקופות הסגר הממושכות. בנוסף, חגגו הילדים את יום העצמאות במסיבת מרפסות. בתחום הבינוי והביטחון, הסתיימה בניית ממ"דים בגני הילדים, גן תות שודרג וחודש ועוד.

עוד מפורט בחוברת לתושב על הנגשת מוזיאון גדרה – בית מינץ, שבוצעו ב-2020, כאשר ב-2021 מתוכננות עבודות לשיפוץ חזית המוזיאון בהתאם לתנאי השימור של המבנה ההיסטורי.

בתחום הפיתוח והבינוי, מפרטת החוברת על הפרויקטים שבוצעו, נמצאים בשלבי ביצוע ובשלבי תכנון במהלך 2020 כאשר בין השאר, מפרטת החוברת על הפרויקטים שייצאו לביצוע בשנה הקרובה ובהם: קאנטרי גדרה, שיפוץ חזית המוזיאון, שלב ג' בבי"ס תיכון ברחוב ארז, מרכז נוער ורווחה, מקווה לגברים, בית קפה ושירותים בספורטק, הקמת גני ילדים בשכונת גולדה החדשה ועוד.

עוד ב-2021 צפוי המשך פיתוח תשתיות באזור התעסוקה העתידי, המשך פיתוח ואכלוס שכונת "גולדה", המשך פיתוח תשתיות במתחם שבין רחוב פינס ועד רחוב הרצל, המשך השלמת עבודות הפיתוח בשכונת הפרדס, ועוד מגוון עבודות לשדרוג תשתיות ופיתוח בחלקים שונים במושבה.

בתחום הבטיחות בדרכים, מפרטת החוברת אודות מהלכים שונים של המועצה לשיתוף פעולה עם המשטרה, יוזמות בקהילה, הסברה לתושבים ובמוסדות החינוך ושיתוף תושבים. בשנה החולפת זכתה המועצה המקומית גדרה בשני פרסים שהוגשו לה על ידי משרד התחבורה: מצטיינת בין המועצות המקומיות בתחום הבטיחות בדרכים ו-5 כוכבים על קידום הנושא.

בתחום שיפור פני המושבה, מפורט מחוברת מגוון רחב של פרויקטים שהוביל אגף שפ"ע במועצה ומפורטים פרויקטים שצפויים ב-2021, ובהם שיקום של גינות ציבוריות, שיקום שצ"פים ישנים, החלפת הדשא במגרש ספורט "רבין", תחילת פרויקט שיקום גן ביל"ו ושדרוג תשתיות והצבת מתקנים בגן הבנים.

עוד מפרטת החוברת על עבודות הנגישות שהובילה המועצה במהלך 2020 במבנה המועצה, במחלקה לשירותים חברתיים, במוזיאון, במחלקת הנגישות, במחלקת רישוי העסקים ומקומות נוספים ברחבי המושבה. ב-2021 מתוכננות עבודות הנגשה בין היתר בבית הספר דרכא בגין שם תותקן מעלית, מעלית נוספת תותקן בבית הספר קשת, 10 גנים ציבוריים יונגשו, ובנוסף ינוגשו בית העלמין, מבנה מכבי, חניון מרבד הקסמים, החניון החיצוני של קניון המושבה ועוד.

כמו כן, מפרטת החוברת על פעילות לעידוד סביבה ירוקה של המועצה, בתחומי איכות הסביבה, איסוף ופינוי פסולת למיחזור ובטיחות. בין היתר, השתתפה המועצה בקמפיינים להעלאת מודעות לנושא מיון פסולת ומיחזורה בקרב התושבים. 

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "ב-2020 נחשפנו לנגיף הקורונה שיצר משבר בארץ ובעולם כולו, הציבה את כולנו בפני אתגרים שדרשו למידה תוך כדי תנועה והסתגלות למציאות החדשה שנכפתה עלינו. במסגרת הרשות, פעלנו באופן מידי להתמודדות עם המציאות החדשה תוך ראיית כלל התחומים בהם עלינו להתמקד לשמירה על בריאות קהילת גדרה כולה כמו גם, רווחתה ושמירה על חוסנה. על אף האתגרים איתם התמודדנו בשנה האחרונה, העשייה המשיכה במלוא המרץ ואף קיבלנו בשורות משמחות על עלייה משמעותית באחוזי הזכאות בגדרה לשנת תש"פ שעומדים על 97% .

נתון גבוה במיוחד המעיד על חינוך ערכי ואיכותי לאורך השנים והמציב את גדרה בצמרת היישובים המובילים בחינוך ברמה הארצית. בנוסף לכך, גדרה זכתה בפרס מצטיינת בית המועצות המקומיות בבטיחות בדרכים ובחמישה כוכבים על קידום הבטיחות בדרכים ביישוב. במקביל לכך, נפתח התיכון הרביעי בגדרה למדעי הרפואה, חינוך גופני ותקשורת, עבודות הפיתוח והבינוי המשיכו וביניהם הסתיימה בניית המרכז הרב תכליתי למחול, בוצע אכלוס חלקי בשכונת 'גולדה', הוכשרו חניונים נוספים בגדרה ברחובות יצחק רבין, פינס ובשכונת רשפים, הסתיים פיתוח רחוב פינס, הוקם מרכז צעירים ועוד.

אנו גאים להביא לתושבים חוברת זו, ובה מידע מפורט לגבי העשייה שהתבצעה בתחומים השונים בשנה האחרונה, מידע לגבי המתוכנן בשנה הקרובה ומידע שימושי נוסף. תודה לחברי המועצה. תודה מיוחדת לחברי הנהלת המועצה על שיתוף הפעולה בתקופה מאתגרת זו. תודה לצוות המועצה ומרכז אופק על העבודה המאומצת מסביב לשעון על מנת להעניק לתושבות ולתושבי גדרה את השירות והמענה הטוב ביותר בכלל התחומים. תודה למתנדבות ולמתנדבים הרבים, בני נוער ובוגרים, על ההתגייסות, המעורבות והמוכנות לסייע בכל שעה. תקופה זו הוכיחה שוב את חוזקה וכוחה של קהילת גדרה".