מועצה מקומית גדרה

ארץ ישראל שחור על גבי לבן

12/08/2021
ארץ ישראל שחור על גבי לבן
ארץ ישראל שחור על גבי לבן
תערוכת רישומי נוף חדשה בספריית גדרה מאת הציירת עפרה קציר

ביום חמישי הקרוב, ה-12/8, תיפתח בגלריה שבכניסת הספרייה היישובית שבמועצה המקומית גדרה, תערוכת רישומיי נוף מרהיבה של הציירת המוערכת עפרה קציר ואוצר התערוכה, דוד נאמן. בין המוזמנים- דני קרמן שירצה בתחום ההומור באיור ובציור

בערב חמישי הקרוב, ה-12/8 יתכנסו תושבי המועצה המקומית גדרה לצפות בתערוכה קסומה ומיוחדת של הציירת עופרה קציר אשר ידועה בשל רישומיה המרהיבים המתארים את ארץ ישראל, שחור על גבי לבן, במהלך שנות ה-80. לצד וכחלק מפתיחת התערוכה, יגיע להרצות המאייר, הסאטיריקן והצייר האהוב, דני קרמן בנושא ההומר באיור ובציור.

עפרה נולדה בשנת 1933 בירושלים ולמדה בגימנסיה העברית בירושלים. כישרונה בציור הלך לפניה כבר בבית הספר ובתנועת הצופים ובשנת 1959, סיימה את לימודיה בבצלאל.
בשנות השמונים, חברה אל אליהו גת ורחל שביט, בקבוצת ציירים, הסובבת בארץ ויוצרת "ציור ארץ ישראלי", איש לשיטתו. עפרה בחרה בעיפרון ונייר ובעבודתה חקרה את מערכות היחסים בין האור והצל, כאשר הם הופכים מונוכרומטיים, בשחור הגרפיט על לובן הנייר. דרך השימוש בגרפיט של העיפרון ולחיצתו על הנייר בלחצים משתנים על פי הצורך, יצרה עופרה רישומים אשר מעצימים את תחושת האור והצל ויוצרים דיאלוג מרתק בין הלבן של הנייר ולבין כתמי האפור והשחור שיוצרים תמונה ארץ ישראלית מרשימה.      

יואל גמליאל ראש המועצה: "התערוכה החדשה בספריה היא בהמשך למגמה להנגיש לבאות ולבאי הספרייה ולתושבות ולתושבי גדרה סוגים שונים של אמנות. אני שמח לארח ביישובינו תערוכה מרשימה ושורשית של עפרה קציר, אמנית וציירת ישראלית מוערכת. תודה למנהלת הספריה ליאת חתוכה ולצוות הספריה על העשייה"