מועצה מקומית גדרה

השינוי מתחיל בגיל צעיר

16/02/2022
השינוי מתחיל בגיל צעיר

השינוי מתחיל בגיל צעיר

תלמידי ביה"ס דרכא בגין פיתחו יישומון חברתי שיעזור לחבריהם ללימודים

התלמידים המשתתפים בתכנית "עושים עסקים" של ארגון יזמים צעירים ישראל, פיתחו יישומון "תשלום חברתי" שמטרתו לסייע לחברים לספסל הלימודים שמתקשים לקנות בקיוסק. ראש המועצה, יואל גמליאל: " מחמם את הלב ומעורר גאווה לראות את החשיבה היצירתית, היוזמה וההשקעה של התלמידות והתלמידים "

השבוע נערך מפגש של יזמים הצעירים מבית הספר דרכא בגין עם ראש המועצה המקומית גדרה יואל גמליאל, בו הציגו לו מוצר חדש, חברתי ומרגש במיוחד שבחרו לפתח במסגרת התכנית "עושים עסקים" של ארגון יזמים צעירים ישראל בליווי המנטור רן מאיר, תושב גדרה, מייסד "מגשימים", חברה ליזמות חינוכית..

מדובר ביישומון "תשלום חברתי" שמטרתו לגשר על הפערים הכלכליים בין תלמידי בית הספר, שעבור חלקם קנייה בקיוסק בבית הספר היא מותרות שהם מתקשים לשלם עליהן. הרעיון לפיתוח היישומון עלה מהתלמידים שביקשו לפעול למען ערכים של מעורבות חברתית, נתינה, עזרה לקהילה וקידום שוויון חברתי.

פיתוח היישומון בוצע במסגרת שיתוף פעולה של רשת דרכא בתיכון דרכא בגין עם ארגון "יזמים צעירים ישראל". ארגון יזמים צעירים ישראל הינו חלק מהארגון הבינלאומי JA Worldwide הפועל ב-120 מדינות בעולם, המקיים פעילויות בנושא יזמות וחדשנות ובמסגרתו רוכשים המשתתפים כלים ומיומנויות להצלחה ומקימים מיזמים העונים על צרכי החברה והסביבה.

במסגרת התכנית, בתאריך 22/2 יתקיים אירוע Demo Day שבו היזמים הצעירים יציגו לראשונה את המצגת העסקית של המוצר שלהם ויקבלו ייעוץ מקצועי ממיטב המומחים מהאקדמיה ומהתעשייה, שיסייעו להם להתקדם בפיתוח ובהפעלת היישומון. בתאריך 12/5 תערך התחרות האזורית של אזור השפלה, שבה ישתתפו 18 קבוצות מהאזור. בתחרות התלמידים יציגו את הרעיון והחברה שהקימו, לצד אב טיפוס עובד ויעמדו בפני ועדת שופטים מומחים. הקבוצה המנצחת תעלה לתחרות הארצית והזוכה הארצית תתקדם לתחרות הבינלאומית ותזכה לייצג את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית שתיערך ביולי 2022 בטאלין, אסטוניה.

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "גדרה ממשיכה להיות מופת לכל ביה”ס בארץ בהישגים לימודיים וחברתיים. מחמם את הלב ומעורר גאווה לראות את החשיבה היצירתית, היוזמה וההשקעה של התלמידות והתלמידים. תמשיכו לראות קדימה ולקדם יוזמות. אני מאחל לכם הצלחה רבה בתחרות. תודה לרשת דרכא, לצוות החינוכי, למנטור של הצוות, רן מאיר,  ולכל העוסקים במלאכה ".