מועצה מקומית גדרה

"הנואם הצעיר"

23/02/2023
"הנואם הצעיר"

הוכרזו הזוכים בתחרות היישובית רוטרי"הנואם הצעיר"

ברכות לזוכי התחרות בעברית, נאור לוי - מכיתה ו' מבי"ס הבילויים, ענבר לב – מכיתה ז' מבי"ס דרכא רמון, ירדן קליין – מכיתה י"ב  דרכא רמון ולזוכי התחרות באנגלית, קרן סנדרס – מכיתה ה' מבי"ס אוהל שלום, עטרה משולם – מכיתה ז' מבי"ס דרכא בגין . 

המיזם "הנואם הצעיר" הוא מיזם המתקיים מספר שנים בגדרה בהובלתו של מועדון רוטרי הבילויים גדרה בשיתוף אגף החינוך, מנהלות ומנהלי בתי הספר, וזוכה להצלחה רבה.

מיזם זה הינו חינוכי-ערכי אשר מטרתו היא לקרב את הילדים והנוער לאומנות הנאום, תוך צמיחה והעצמה אישית וחברתית. המיזם מעודד מצוינות, יכולות שכנוע ועמידה מול קהל ומהווה דרך לפיתוח היכולת השפתית וכושר הביטוי לכל תלמיד. בתהליך הלמידה התלמיד לומד לתת ביטוי לדעותיו על סמך חקר ועובדות מתוך הבנה של אפשרויות שונות ומגוונות. 

מיזם זה מיועד לתלמידים מכיתות ה' -ו' יסודיים ועד לתיכוניים י"ב ונערך בבתי ספרי בארץ מצפון ועד דרום. התלמידים, יחד עם חברי המועדון ורכזות בתי הספר, נפגשים אחת לשבוע לכתיבת הנאום כאשר מי מהתלמידים שבחרו להשתתף בעברית או באנגלית נדרש לכתוב נאום מתוך מגוון נושאים ערכיים. כמו כן, ההורים הינם שותפים לתהליך ולוקחים חלק בליווי ילדיהם.  

לפני כשבועיים נערכו תחרויות בית ספריות פנימיות, בהן התלמידים נאמו בפני הכיתות והשיפוט נעשה על פי קריטריונים מוסכמים מראש. מתוכם נבחרו מכל בית ספר נציג הנואם בעברית ובחלק מבתי הספר גם נציג הנואם באנגלית לתחרות היישובית כאשר בחבר השופטים ישבו נציגי בית הספר ונציגים מרוטרי גדרה הבילויים.

בתחרות הגמר השתתפו 18 תלמידים שייצגו את בתי הספר ביישוב והיא נפתחה בהופעה של ההרכב המוסיקלי ג'לסיס ממגמת המוסיקה מבית ספר דרכא רמון  ובהמשך הופיע גם ההרכב השני סטטיק בהנחייתה של הרכזת רותם טוחנר.

ראש המועצה, ראש אגף החינוך ענת קוך ונשיאת המועדון הגב' רונית חן ברכו את התלמידים, המורות, המנהלות,  השופטים, את ההורים והאורחים ואת חברי המועדון ומרכז אופק.

הזוכים בתחרות שעלו לשלב התחרות הבא הם:  
בעברית :  נאור לוי - מכיתה ו' מבי"ס הבילויים, ענבר לב – מכיתה ז' מבי"ס דרכא רמון, ירדן קליין – מכיתה י"ב  דרכא רמון . 

באנגלית:  קרן סנדרס – מכיתה ה' מבי"ס אוהל שלום, עטרה משולם – מכיתה ז' מבי"ס דרכא בגין . 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "תודות לנשיאת המועדון רונית חן ולכל חברי המועדון רוטרי גדרה הבילויים, לגברת ענת קוך ראש אגף החינוך במועצה,  מנהלי בתי הספר היסודיים והתיכוניים וצוותי ההוראה על הובלת המיזם והצלחתו ביישובנו. כל הכבוד לתלמידות ולתלמידים שהשתתפו במיזם משמעותי זה, אין לי ספק שהשתתפותכם העניקה לכן ולכם כלים באמנות הנאום. ברכות לזוכים בתחרות היישובית, אני מאחל לכם הצלחה רבה בשלב הבא."