מועצה מקומית גדרה

קמפיין מחזור

20/07/2020
קמפיין מחזור

המועצה המקומית גדרה מצטרפת לקמפיין המחזור של תאגיד "תמיר"


המועצה המקומית גדרה מצטרפת לקמפיין החדש של תאגיד מחזור האריזות "תמיר" תחת הכותרת "יש המון דברים שתופתעו לגלות על תהליך מחזור האריזות בישראל". 

מהלך זה מצטרף לתכנית השנתית לגדרה ירוקה ולמהלך ההסברה שהחל בשבועות האחרונים ברחבי המושבה לגבי השימוש הנכון בפחים הכתומים

המועצה המקומית גדרה תיקח חלק בקמפיין החדש של תאגיד מחזור האריזות "תמיר" שמתחיל החודש, ושמטרתו להמחיש לציבור מה בדיוק קורה עם פסולת האריזות שהוא משליך לפחים הכתומים מהרגע שהיא נאספת ע"י משאיות הפינוי, מגיעה לתחנות המיון ועד להפיכתם למוצרים החדשים, שנוצרו מחומרים ממחוזרים. מטרת המהלך היא להנגיש את המידע החשוב ובכך לחזק את אמון התושבים ולעודד אותם להפריד פסולת אריזות בבית למחזור.  

המסר העיקרי של הקמפיין "יש המון דברים שתופתעו לגלות על תהליך המחזור" נולד כדי לספר על התהליך שעוברת האריזה מהרגע בה היא מושלכת לפח הכתום. בחלקים מהציבור הישראלי ישנן תפיסות שגויות בנושא ועל כן, בתאגיד "תמיר" החליטו לדבר באופן ישיר ולנפץ את המיתוסים והשמועות סביב נושא מחזור האריזות. זאת כמובן באופן הכייפי והמשעשע המאפיין את דדי החתול, שמגלה למשל שזה בסדר גמור שמשאית האשפה הרגילה

מפנה גם את הפחים הכתומים, כל עוד זה נעשה בימים נפרדים ומספר לכולנו שהאריזות שהגיעו לתחנת המיון, הופכות לחומר גלם וממוחזרות למוצר חדש – בארץ! במסגרת הקמפיין משיקים בתמיר את השירות "דדי און ליין" ומזמינים את הציבור לבוא ולשוחח עם דדי החתול על מחזור אריזות. דדי החתול זמין עכשיו לכולם ונותן מענה מידי בדיגיטל לכל שאלות התושבים בנושאי מחזור אריזות לפח הכתום. כיום, ישנן למעלה מ-107 רשויות, שתושביהן מפרידים אריזות ובסך הכול כמיליון וחצי משקי בית בישראל, שמהווים למעלה מ-4.5 מיליון מתושבי המדינה, שחשופים לפח הכתום, שנמצא בקרבה למקום מגוריהם

השתתפות המועצה המקומית גדרה בקמפיין מצטרפת למהלך להגברת המודעות לאופן השימוש בפחים הכתומים בגדרה שהמועצה החלה בו בחודש האחרון, כחלק מהתכנית השנתית לשמירה על הסביבה בגדרה. 720 הפחים הכתומים המפוזרים בגדרה מיועדים לאיסוף פסולת אריזות המופרדת על ידי התושבים כחלק מ"חוק האריזות" שמטרתו לצמצם את הפסולת הנוצרת מאריזות ולמנוע את הטמנתה על ידי החלת התשלום על היצרנים ובכך לעודד אותם לייצר אריזות ידידותיות יותר לסביבה. לפח הכתום מותר להשליך פסולת אריזות פלסטיק, שקיות ניילון, אריזות קלקר, אריזות של מוצרי היגיינה, שקיות חלב, שקיות מזון, אריזות מתכת, אריזות פלסטיק וקרטוני משקה וחלב. לפח זה אסור להשליך זכוכית המיועדת לפח הסגול, נייר וקופסאות קרטון המיועדים להשלכה בקרטוניות וכלים ומוצרים חד פעמיים. השלכה של מוצרים אלו לתוך הפח הכתום פוגמת ביכולת למחזר את המוצרים, ועלולה אף להביא לפסילתה של המשאית בתחנת המיון והעברתה ישירות להטמנה, וזאת משום שמרבית תכולתה הייתה פסולת שלא ניתנת למיון.

במסגרת המהלך, במשך החודשיים הקרובים צוות המועצה ידגום את הרכב הפסולת המושלכת לפחים הכתומים על מנת לבצע הסברה נקודתית ברחבי היישוב. בעת הביקורת, הצוות יערוך דגימה של הפח הכתום, יבחן את טיב ההפרדה וישאיר מכתב לתושבים אשר משליכים את הפסולת באותו הפח, ובו משוב על ההפרדה שלהם, כמו גם הנחיות והמלצות להמשך הפרדה נכונה. 

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "במהלך השנים האחרונות אני פועל רבות לקידום נושא איכות הסביבה הכולל הטמעת תהליכים משמעותיים – הצבת והרחבת נקודות מיחזור ומתקני מיחזור, החלפת תאורת לד במרחב הציבורי, הצבת פחים כתומים ועוד. העשייה תמשך גם בשנה הקרובה עם תכנית מפורטת כאשר נושא ההסברה הוא חלק חשוב ממנה שכן, רק בעזרת שיתוף הפעולה שלכם נגיע לתוצאות משמעותיות. לכן, המועצה תיקח חלק בקידום קמפיין תאגיד 'תמיר'. אני קורא לכם להיות שותפים לקידום נושא חשוב זה למען ילדינו ולמען הדורות הבאים. תודה לעוסקים במלאכה".

רני איידלר, מנכ"ל "תמיר": "האתגר העיקרי שלנו הוא לעודד את התושבים להפריד נכון את הפסולת ולהשליך אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה לפח הכתום. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי חיזוק האמון בתהליך המיון והמחזור המבוצעים בארץ וזוהי בדיוק מטרת הקמפיין הנוכחי, בו החלטנו להציג באופן ישיר ולתת מידע על הנושאים שראינו שמעסיקים את התושבים ברשתות החברתיות ובעמודים הרשמיים של הרשויות. אני מודה לראשי הערים ולמנהלי מחלקות שפ"ע של כל הרשויות שבתחומן פחים כתומים על שיתוף הפעולה והמחויבות שלהם להצלחת מהפיכת המחזור בישראל וקורא לכל התושבים להמשיך למחזר אריזות ולצרף עוד חברים ובני משפחה. מאמץ קטן להפרדת אריזות לפח הכתום, מייצר תרומה גדולה למדינה ולסביבה."