מועצה מקומית גדרה

מחזקים את הביטחון

30/08/2022
מחזקים את הביטחון

מחזקים את הביטחון במוסדות החינוך

מוכנים לתשפ"ג: גדרה קיימה כנס למאבטחי מוסדות החינוך

המועצה המקומית גדרה קיימה כנס ריענון והשתלמות למאבטחי מוסדות החינוך לקראת שנת הלימודים תשפ"ג. את הכנס הוביל קב"ט המועצה יחד עם מפקד השיטור העירוני

בשנת הלימודים תשפ"ג ילמדו אלפי תלמידים ב-16 בתי ספר במושבה (מתוכם ארבעה תיכונים, תיכון חינוך מיוחד ואולפנא) וב -54 גני ילדים. כל מאבטחי מוסדות החינוך עברו הכשרה קפדנית ואישור ממשטרת ישראל וקב"ט המועצה. קב"ט המועצה המקומית גדרה, זוהר שוקר, כינס השבוע במרכז אופק בגדרה את כלל מאבטחי מוסדות החינוך לטובת ריענון דגשים לשנת הלימודים החדשה תשפ"ג. זאת, במקביל לפעילות אגף חברה וקהילה בניהולה של גלית דניאל, הפועל לשמירה על בטיחות בדרכים בקרבת מוסדות החינוך.

"מעבר להנחיות הנוגעות לתפקידם המבצעי, הדגשנו בכנס את הערך המוסף שעל המאבטחים להקפיד עליו והיא האדיבות, מתן השירות תוך אדיבות וסבלנות. המאבטחים מעניקים שירות לציבור ההורים, המורים והילדים ולצד שמירה על הביטחון באופן אסרטיבי יש לנהוג באדיבות תוך נראות וייצוגיות", הסביר הקב"ט.

עוד הסביר כי נתן דגשים על התרעות מיוחדות ממשטרת ישראל. למשל, ניסיונות חטיפת נשקים. "בשנה האחרונה היו מספר אירועי חטיפות נשקים ואנו שמים על כך דגש", הסביר הקב"ט, קצין משטרה בעברו.

בכנס השתתפו גם מרצים אורחים: מפקד השיטור העירוני, פקד ויטלי גרשנזון, אשר נתן דגש על מבצעיות, ערכים וחתירה למצוינות וגם חבלן משטרה, אשר הסביר על חשיבות הערבות לחפצים ולמכוניות חשודות.

מעבר למוכנות לאבטחה, גדרה שמה דגש גם על בטיחות. קב"ט המועצה, שגם ממונה על הבטיחות במוסדות החינוך, ציין כי בחודש האחרון בוצע מבדק לכלל מבני החינוך בגדרה ותוקנו ליקויי בטיחות וכעת כולם מאושרים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים. בכל מוסדות החינוך קיימות ערכות דפיברילטור (מכשירי החייאה) כאשר בגדרה מתכוונים להציב אותם גם בכלל מוסדות הציבור.

בשנתיים האחרונות, הסביר הקב"ט, שודרגו תנאי המאבטחים בגדרה ולכולם יש בוטקה עם מזגן על מנת שיתנו שירות בצורה מיטבית ויעילה. "מאבטח טוב הוא מאבטח שטוב לו, מה שמשפיע על מתן השירות לטובה וכך גם ההתייחסות לתפקיד", הסביר הקב"ט. בכנס התבשרו המאבטחים כי שכרם ישודרג החל מאחד בספטמבר הודות למהלך של ארגון חברות השמירה בישראל, ההסתדרות ומשרד הכלכלה.
כמו כן, בימים אלה גדרה ממשיכה בפרויקט לשדרוג והצבת מצלמות אבטחה במושבה לקראת הקמתו של מוקד רואה, שייחנך בעוד כשנה.

הקב"ט ציין עוד כי במסגרת תפקידו כמנהל נשק אירגוני, הוא דאג בשנה האחרונה לחמש גם את כל הפקחים המסייעים לשיטור העירוני (שעובדים לצד השוטרים) במטרה להגביר את תחושת הביטחון והנכונות להגיב לאירועים.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "גדרה מובילה באיכות חיים וזו מתחילה במערכת חינוך מצטיינת. לצד הדאגה על איכות החינוך, אנו שמים דגש על ביטחון ובטיחות ילדינו. אני מודה לכלל הגורמים המעורבים באבטחת מוסדות החינוך, לקב"ט המועצה ולמשטרת ישראל, אשר עושים עבודת קודש. תודה לאגף חברה וקהילה הפועל, בין היתר, למען הבטיחות בדרכים ולמתנדבות ולמתנדבים שיאיישו את מוסדות החינוך בפתיחת שנת הלימודים לבטיחות ילדינו. ישר כוח ובהצלחה. שנת לימודים שמחה פוריה ובטוחה בגדרה".
צילום: מועצה מקומית גדרה