מועצה מקומית גדרה

בטיחות בדרכים לשנת תשפ"ג

04/09/2022
בטיחות בדרכים לשנת תשפ"ג

 

שנה טובה בטוחה בגדרה

שדרוג תשתיות ואמצעי הבטיחות בדרכים בגדרה לכבוד פתיחת שנת הלימודים

מפרצי 'נשק וסע', מעקות בטיחות ותיקון כבישים בטרם פתיחת שנת הלימודים החדשה במערכת החינוך.

ראש המועצה, יואל גמליאל: "אנחנו משקיעים את מיטב המאמצים להעניק את הסביבה הבטוחה ביותר עבור ילדינו "

 

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה ותלמידות ותלמידי גדרה חזרו לספסל הלימודים. כחלק מהיערכות המועצה לקראת פתיחת שנת הלימודים, הושקעו משאבים רבים לקידום ושיפור התשתיות ואמצעי הבטיחות בדרכים. 

הקיץ בוצעו שיפורי בטיחות נרחבים בקרבת מוסדות החינוך. בעיקר ניתן דגש על 'מעטפת הבטיחות' של בתי הספר. בין היתר הותקנו מעקות בטיחות, נצבעו מפרצי 'נשק וסע', נוספו תמרורים חדשים ונצבעו מעברי החצייה.

מפרצי 'נשק וסע' הם מפרצי חנייה שסמוכים לבתי הספר וצבועים באדום-צהוב באופן בולט שאי אפשר לפספס. הורה שמביא את ילדו ברכב, לא אמור להתעכב במקום, אלא הורה מתנדב אחר נמצא במדרכה ומסייע לילד לצאת בתוך שניות וכך יכול ההורה הנהג לפנות את המפרץ בתוך שניות ולאפשר לבא אחריו להיכנס. כך נחסכים עומסי תנועה רבים בקרבת מוסדות חינוך.

לנוחותכם מספר עצות וכללים להתנהגות בטוחה בקרבת בתי הספר:

הורים, סעו לאט בקרבת בתי הספר.

ילד עד גיל 9 לא חוצה לבד.

מורידים ומעלים ילדים רק מצד המדרכה.

לא נוסעים לפני שכולם חגורים.

מצייתים ל'משמרות הזהב'.

בוחרים עם הילדים את המסלול הבטוח ביותר להליכה לבית הספר ובחזרה.

רכיבה על קורקינטים, אופניים וכלים חשמליים אחרים מותרת מגיל 16 ומעלה.

ממנהלת המטה לבטיחות בדרכים במועצה מקומית גדרה, הגב' גלית דניאל ומנהל מחוז ירושלים מטעם הרלב"ד, אבי שמר, נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה להתנהגות בטיחותית של ההורים ושל התלמידים וציות לחוקים ולכללי הבטיחות בסמוך לבתי הספר וברחבי המושבה. משרד החינוך משקיע רבות בהקניית כללים להתנהגות בטיחותית לתלמידים במטרה לשמור על חייהם. להורים יש תפקיד משמעותי במתן דוגמה אישית ובהקניית הרגלי בטיחות". 


ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל: "סבלנות, בטחון, דאגה והקשבה – כל העקרונות והערכים החשובים שאנחנו מנחילים בילדינו במערכת החינוך, קשורים גם להתנהגות בדרכים. אנחנו עושים את כל מה שניתן ומשקיעים את מיטב המאמצים להעניק את הסביבה הבטוחה ביותר עבור ילדינו. מי ייתן והשנה החדשה תהיה שנה בטוחה."


























לפרטים נוספים: אוהד אטיה 054-2433480. גלאי תקשורת.