מועצה מקומית גדרה

התחדשות ופיתוח

19/02/2023
התחדשות ופיתוח

התחדשות ופיתוח לצד שימור ההיסטוריה במושבה

תנופת הפיתוח ושימור הרחובות ההיסטוריים במושבה בעיצומה: בימים אלה הסתיימו עבודות ההתחדשות והפיתוח ברחוב ההיסטורי סברדלוב, כך שיהיה חיבור ורצף בינו לבין רחוב הביל"ויים ומוזיאון גדרה. ראש המועצה, יואל גמליאל: "גדרה ממשיכה להתפתח לצד שימור המורשת המפוארת"

בימים אלה הסתיימו עבודות ההתחדשות והפיתוח ברחוב סברדלוב ההיסטוריה בגדרה, שהתבצעו באחריות מחלקת ההנדסה של המועצה. העבודות שיחזרו את המרחב הציבורי לצד פיתוח התשתיות החיוניות, וזאת בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקלים.

במסגרת העבודות הכביש הקיים ברחוב הורחב, התווספו חנויות ציבוריות, הריצוף חודש והרחוב כולו קיבל פנים חדשות המשלבות בין ההיסטוריה שבו לבין העתיד. העבודות כללו גם הנחת מערכת ניקוז חדשה, אשר הוחלפה לראשונה מאז הקמת הרחוב, ריצוף חדש של אבנים משולבות ברמה גבוהה, חידוש החומות החיצוניות של בתי התושבים, כך שישוו להם מראה אחיד של חיפוי בדומה לחומות המקוריות מלפני 100 שנה.

הרחוב מתחבר לרחוב הבילויים על ידי גינת רחל, ששודרגה גם היא במהלך העבודות.

במנהל ההנדסה ציינו כי דגש מיוחד ניתן במהלך העבודות לשימור הסביבתי, כך שהעצים העתיקים שנמצאים ברחוב לא נפגעו כלל ולמעשה השדרוג של הרחוב נעשה סביבם והם ממשיכים להיות חלק מהנוף.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "גדרה מתפתחת וצומחת לצד שימור המורשת המפוארת של המושבה. עבודות השחזור, השימור ושדרוג הרחובות מייצר את החיבור בין ההיסטוריה לבין העתיד. אני מודה למנהל ההנדסה ולכל העוסקים במלאכה".