מועצה מקומית גדרה

גאווה

26/06/2023
גאווה
גאווה:

סגן נ' בן 22 מתגורר בגדרה מסיים את קורס טיס מספר 186 במגמת נווטי קרב

טקס סיום קורס טיס מספר 186 נערך ביום חמישי הקרוב, י' בתמוז התשפ"ג, 29.06.2023, בבסיס חיל-האוויר בחצרים ובו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות, מתוכם שתי נשים ו31 גברים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.

המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל-האוויר. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

בין המסיימים, סגן נ' בן 22 מתגורר בגדרה מסיים את קורס טיס מספר 186 במגמת נווטי קרב.

נ' הוא האח האמצעי מבין 2 אחים, אחות גדולה ואח קטן. מתחביבו של נ' לטייל, לשחות, לשחק כדורסל ומשחקי קופסא. לפני גיוסו היה נ' במכינת גליל עליון. במסגרת המכינה התנדב נ' בבית ספר בו נמצאים ילדים עם צרכים מיוחדים ובנוסף בתוכנית מיוחדת- תוכנית שעוזרת לילדים עם אורך חיים בעייתי.

נ' מסיים את הקורס עם חבר אשר הכיר לפני במכינה. נ' מספר כי רצה להיות במקום משמעותי בצבא ובתחילת המיונים לתפקיד מאד סיקרן אותו מכיוון שהוא משמעותי ואפשר להשפיע בו הרבה. נ' מספר על קורס הטייס כי יש המון התמודדות אישית, גם מנטלית וגם משימתית אבל בסופו של דבר יש המון קבוצתיות, לא הייתה מטרה של דריסה או תחרותיות לא בריאה.

על מגמת נווטי הקרב מוסיף נ' להגיד כי "בהתחלה, כולם מכוונים להיות טייסים, הגעתי במנטליות של לשרת ולתת הזדמנות אמיתית, גיליתי שאני מרוצה ומסופק".

נ' מספר כי חוויה קשה שחווה במהלך הקורס הייתה בעיקר כאשר חבריו הקרובים הודחו "מאד הערכתי אותם והרגשתי שיש בהם חוזקות נכונות עבור הקורס, גרם לי לחשוב מדוע אני נמצא בקורס, מה מחפשים בי". "לאחר ההדחה הראשונה של חברים קרובים נהיה שינוי מנטלי לגבי ההבנה שיש עוד אנשים שאתחבר אליהם ויכול להיות שיודחו, בשנת ההשכלה לקראת הסוף הרגשתי שאנחנו קבוצה חזקה ומלוכדת".

סגן נ' מסכם 3 שנים בקורס טייס :"תמיד יש יותר קשה ממה שאתה חושב".