מועצה מקומית גדרה

חופשת הקיץ בעיצומה

16/07/2023
חופשת הקיץ בעיצומה

חופשת הקיץ בעיצומה


אלפי תלמידים ילדים ובני נוער בחופש ועכשיו, יותר מתמיד - נוסעים לאט, פוקחים עיניים ושומרים על כללי הבטיחות

אתגרים לא פשוטים מלווים את ההורים בזמן החופש הגדול ומדובר על הרבה מעבר לחיפוש תעסוקה לשעות הפנאי מדובר בשמירה על החיים ומניעת היפגעות בכבישים בגוף ובנפש.

על פי הנתונים המעודכנים של הרלב"ד (רשות לאומית לבטיחות בדרכים) בחודשי הקיץ ישנה עלייה של כ -27 אחוז בהיפגעות ילדים ובני נוער בתאונות דרכים לעומת שאר חודשי השנה.

לדבריו של אבי שמר מנהל אזור ירושלים ברלב"ד "הנתונים מלמדים שיש היפגעות של ילדים כהולכי רגל שלכאורה אמורים להיות תחת ההשגחה הורית", מנתח שמר את המספרים. "עד גיל 6 ילד הוא תחת אחריות הורית לפי החוק. זה אומר שהורה לילד עד גיל 6 חייב לוודא שהילד לא הולך לבד בכביש בדיוק כפי שאי אפשר להשאיר אותו בבית לבד ללא השגחה – למרבה הצער זה לא קורה ואנחנו רואים לא מעט ילדים קטנים, בעיקר במגזר החרדי שחוצים כבישים ומסתובבים בצירי תנועה לבד".

יש מספר דגשים שהורים צריכים לדאוג שמתקיימים:

ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד

נסיעה ברכב בכיסאות בטיחות מותאמים וחגורות בטיחות בלבד

ילד שרוצה לרכב על אופניים בפארקים או בשבילי אופניים בהכרח חייב להיות מוגן – כולל קסדה ומגני ברכיים וידיים . בהתאם לחוק כל ילד עד גיל 18 מחויב לחבוש קסדה ולרכוס אותה היטב לראשו.

אוכלוסייה נוספת שיש לשים אצלה דגשים היא של בני נוער המשתמשים בכלים חשמליים . הכלים האלו מותרים מגיל 16 ומעלה ובתנאי שעברו מבחן תאוריה או שעברו בחינה ייעודית וקיבלו אישור הכשרה. בכלים אלו יש חובה להשתמש בקסדה בכל גיל . חל איסור להרכיב נוסעים וכמובן שאסור להשתמש בטלפונים הניידים.

הורים, בואו נעבור את חופשת הקיץ בשלום!