מועצה מקומית גדרה

התחדשות עירונית

31/07/2023
התחדשות עירונית

מינהלת התחדשות עירונית בגדרה יצאה לדרך


השבוע התקיימה ישיבת התנעה להקמת מינהלת התחדשות עירונית שתוקם ותופעל על ידי המועצה המקומית גדרה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

המועצה המקומית גדרה פועלת מתוך חזון לשיפור איכות חיי התושבות והתושבים במגוון תחומים. כחלק מכך, המועצה פועלת להתחדשות עירונית לחידוש המרקם היישובי, אם באמצעות חיזוק מבנים קיימים, ואם באמצעות החלפת מבנים ישנים בבניינים מודרניים לסביבת מגורים טובה יותר. ההתחדשות העירונית כוללת תהליכים לשדרוג, לשיפור ולחיזוק בנייני מגורים וותיקים במרחב היישובי לשיפור איכות חייהם של דיירי ודיירות הבתים וכן, להשביח את נכסיהם.

לאחרונה התקיימה פגישה של הרשות המקומית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובה סוכם על תחילת הקמת מינהלת יישובית להתחדשות עירונית שתתן מענה לכל הקשור להתחדשות עירונית בגדרה וכן, על הצעדים והתכניות לביצוע תהליכי התחדשות עירונית בגדרה בצורה אחראית, מתוכננת ובשיתוף ציבור.

מטרתה של המינהלת היישובית להתחדשות עירונית היא לקדם התחדשות עירונית והיא מעניקה קשת רחבה של שירותים לתושבות ולתושבים בתחום זה. כמו כן, המינהלת נועדה לקדם תוכניות ומיזמים להתחדשות עירונית תוך איזון מרבי בין הצרכים והאינטרסים של שלושת שחקני המפתח בתהליך: דיירות ודיירים, יזמים ומועצה.

בשלב ראשון יתקיימו כנסים ומפגשים עם התושבות והתושבים במתחמים: ויצמן -עצמאות (יובל גד) שנמצא בהליך מתקדם, בעלי המלאכה שנמצא בתהליך מתקדם ושפירא שנמצא בראשית הדרך. בתוך כך, נבחנים מתחמים נוספים ביישוב.

גדרה מובילה באיכות חיים!