מועצה מקומית גדרה

מושבה בריאה

16/08/2023
מושבה בריאה

מושבה בריאה


גדרה יוצאת במהלך לתזונה בריאה במושבה

כחלק מפעילות אשכול שורק דרומי לקידום תזונה בריאה ברשויות האשכול, השבוע התקיים מפגש "בוקר בריאות" בו הרצתה התזונאית אורית הלר על הנושא למנהלי ולמנהלות המועצה בגדרה. מטרתו של המפגש היה חשיפה ראשונה של מנהלי ומנהלות המועצה לתהליך המעבר לתזונה נבונה ובריאה במושבה. במהלך המפגש המנהלים והמנהלות למדו על הדרכים בהן ניתן לשפר את התזונה הן ברמה האישית והן ברמה המערכתית שבה יוכלו להטמיע את נושא התזונה הבריאה במסגרות שונות ביישוב.

במהלך הבוקר הוצגו הנתונים התזונתיים והבריאותיים של תושבי גדרה בנוסף לתוכניות התזונתיות החדשות בשיתוף הרשות. זאת, במסגרת בוקר חוויתי וטעים אשר הוצגו בו דוגמאות לדרכים בהן ניתן לאכול בריא וגם טעים במינימום זמן ומאמץ, תוך שינוי תפיסתי והבנת החשיבות של תזונה בריאה בראיה מערכתית. המנהלות והמנהלים אף עברו סדנת בישול בריא משותפת והבינו יחד איך אפשר לקיים ארוחות בריאות וטעימות במינימום זמן, מאמץ וכסף.

בסוף הפעילות, המשתתפות והמשתתפים אכלו ארוחת בוקר בריאה ומזינה ונוצר שיח משותף על המשך הדרך על מנת שהפעילות תמשיך להתרחב ותייצר אימפקט משמעותי גם לתושבי ותושבות גדרה. כחלק מהמשמעויות של מעבר לתזונה בריאה, הוחלט שמעתה יוקפד על הגשת כיבוד בריא בכל פעילות, במקביל לחיזוק וקידום האג'נדה הרשותית בהקשר לסביבה בריאה יותר במרחבי ופעילויות הרשות.

תודה לאגף קהילה וחברה, לאשכול שורק דרומי ולכל השותפות והשותפים למהלך בריא זה.