מועצה מקומית גדרה

ואלה הזוכים בגמר

28/12/2023
ואלה הזוכים בגמר

ואלה הזוכים בגמר הגדול בהאקטקון האזורי לבני/ות נוער


במקום הראשון זכה המיזם "מב"ט – מקום בטוח", של קבוצה מעורבת מתלמידי ביה"ס דרכא רמון בגדרה, בית אור בקדרון וצביה קטיף בנחל שורק. במקום השני זכה המיזם "ידית כח לממ"ד", של תלמידי תיכון ברנר בגבעת ברנר ובמקום השלישי בהאקתון זכה המיזם "קודCode", של תלמידי ביה"ס דרכא רמון בגדרה. ברכות לזוכים וכל הכבוד למשתתפים!

ביום שני ה-25/12 התקיים שלב הגמר של ההאקתון האזורי הראשון לבני נוער. בהאקתון, שנוהל על ידי אשכול רשויות שורק דרומי בשיתוף סטודיו Seagull Innovation, השתתפו נציגים משש רשויות מקומיות באזור – מזכרת בתיה, קרית מלאכי, גדרה, מ.א. ברנר, מ.א. נחל שורק ומ.א. באר טוביה.

תחרות ההאקתון התמקדה באתגרים של שגרת החירום של ימינו, ועל כל קבוצה היה לפתח מענה מדעי-טכנולוגי לאתגרים חברתיים, אתגרי ביטחון אישי או אתגרי הלמידה מרחוק. בשל שגרת החירום התקיים ההאקתון באופן מקוון. לאחר תהליך בן שלושה שבועות של הכנה והכשרה, התקיים יום ההאקתון עצמו במהלכו עבדו הקבוצות יחד עם מנטורים מקצועיים מתחומים שונים, במטרה לדייק את הרעיון איתו הגיעו ולהכין אותו להצגה בפני השופטים.

מבין 19 הקבוצות שהשתתפו בהאקתון, עלו לגמר עשרה מיזמים אשר הציגו בפני ארבעה שופטים: ראש המועצה האזורית נחל שורק, שי רייכנר, ראש צוות הנדסת מערכת בחברת Apple, אסף דייטשמן, מנהלת תחום במשרד המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, רנין בדיר-מנא, וסמנכ"ל חטיבת תובנות דיגיטליות ב-Pangea, אלון בן ארויה.

במקום השלישי בהאקתון זכה המיזם "קודCode", של תלמידי ביה"ס דרכא רמון בגדרה. המיזם מאפשר למידת תכנות באופן מקוון ובצורה מותאמת לילדים ונערים ("נוער מלמד נוער"), במטרה לאפשר ניצול מיטבי של הזמן בבית בתקופות מלחמה ללמידה ופיתוח תחביבים חדשים.

במקום השני זכה המיזם "ידית כח לממ"ד", של תלמידי תיכון ברנר בגבעת ברנר. במסגרת המיזם עיצבו התלמידים והדפיסו בתלת מימד מכשיר המתחבר לידית דלת הממ"ד ומאפשר לסגור אותה בקלות רבה יותר, כך שאוכלוסיות העשויות להתקשות בסגירת הדלת, בהן גם אזרחים ותיקים או אנשים עם נכויות, יוכלו לעשות זאת בקלות.

במקום הראשון זכה המיזם "מב"ט – מקום בטוח", של קבוצה מעורבת מתלמידי ביה"ס דרכא רמון בגדרה, בית אור בקדרון וצביה קטיף בנחל שורק. המיזם כולל אפליקציה אשר בזמן אזעקה מכוונת אותך אל המרחב המוגן הקרוב ביותר אלייך, מאפשרת לך לעדכן קרובי משפחה במיקומך וכן כוללת סרטונים וכלים להרגעה בזמן השהייה במרחב מוגן. המיזם הזוכה יזכה בליווי לבניית אבטיפוס ראשוני של האפליקציה, וכן יוזנק אוטומטית לשלב חצי הגמר של אליפות הסטארטאפים של משרד החינוך.

יואל גמליאל, יו"ר אשכול רשויות שורק דרומי וראש המועצה המקומית גדרה: "זוהי יוזמה נהדרת של האשכול המקדמת ומעודדת תלמידות ותלמידים לחקור וליזום. אני מודה למנכ"לית האשכול, שירה כץ דקל ולצוות האשכול על היוזמה המאתגרת. ברכות לזוכים וכל הכבוד לכל המשתתפים!"