מועצה מקומית גדרה

סביבה ירוקה ומקיימת במושבה

31/01/2024
סביבה ירוקה ומקיימת במושבה

סביבה ירוקה ומקיימת במושבה


החודש התקיים חודש איכות הסביבה עם מגוון אירועי הסברה יישוביים.

המועצה המקומית גדרה שמה לה למטרה לקדם ולעודד סביבה ירוקה ומקיימת ופועלת במספר מישורים ותחומים לטובת כך.

בתוך כך, המועצה המקומית גדרה פועלת בתחום התייעלות אנרגטית בין היתר על ידי שימוש בתאורת לד חסכונית בתאורת הרחוב במרחב הציבורי, הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, התקנת תאים פוטו וולטאיים לייצוא "חשמל ירוק" על מבני ציבור והסבה של רכבי המועצה לרכבים היברידיים וחשמליים. כמו כן, המועצה פועלת בתחום איסוף ופינוי פסולת למיחזור על ידי הרחבת פריסת מיכלים למיחזור לטובת הנגשת המיחזור כולל פחים כתומים לפסולת אריזות, קרטוניות ומתקנים לפסולת אלקטרונית.

זאת ועוד, המועצה המקומית פועלת בתחום ההסברה הן בתוך מוסדות חינוך החל מגילאי גן והן פעילויות יישוביות בשיתוף עם איגוד ערים לאיכות הסביבה ומרכז אופק.

החודש התקיים חודש איכות הסביבה וכחלק מכך, התקיימו פעילויות יישוביות מגוונות בתחום איכות הסביבה בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה ובהפקת מרכז אופק כגון הרצאות - "אקו שיק", הרצאה פרקטית שמיטיבה עלם כדור הארץ וחושפת את שיטת הקפסולה להרכבת שילובים מעולים ממלתחה מצומצמת, "תרבות, צריכה ופרסומות" מסע שמתחיל בקשר שבין המשבר הסביבתי להרגלי הצריכה שלנו וממשיך להיכרות עם המנגנון שמתחזק את תרבות הצריכה- עולם הפרסום, "אני קונה משמע אני קיים" - עם התפתחות תרבות הצריכה, איך עובד הפרסום ואיך הוא משפיע עלינו, האם המחשבה שלנו חופשייה ואיך כל זה קשור לכדור הארץ, "הכסף לחופשה הבאה שלך נמצא בפח" הרצאה שהתייחסה לסיבות לכך שאנו זורקים אוכל בקלות וכיצד ניתן לאמץ שגרת אכילה בריאה יותר, מהנה יותר וחסכונית יותר ו"מסתכלים לטבע בעיניים" הקשר בין עולם הצילום לבין עולם החינוך וכיצד ניתן לקדם אג'נדות סביבתיות באמצעות רשתות חברתיות.

בנוסף לכך התקיימה "סדנת נגרות מעץ ממוחזר" סדנה שיועדה לבני נוער תוך שימוש בכלים חשמליים וביצוע עבודות עץ מעץ ממוחזר.

מהמועצה המקומית גדרה נמסר: "אנו ממשיכים ופועלים באופן שוטף לעידוד וקידום סביבה ירוקה ומטופחת החל מהגיל הרך ועד הבגרות הן באמצעות הסברה והן באמצעות מתקנים ואירועים. תודה לאגף תפעול על העשייה הרבה בתחום, תודה לאיגוד ערים לאיכות הסביבה על שיתוף הפעולה המלא, לאגף החינוך על ההסברה במוסדות החינוך ביישוב ולמרכז אופק על ארועי ההסברה. תודה לכם ולכן, תושבים ותושבות יקרים, על שיתוף הפעולה. יחד נשמור על סביבה ירוקה ומקיימת"